سوزاندن چرم مصنوعی پشت نمدی توسط ریزعلی خواجوی جلوی واژگونی قطار را گرفت

پارچه مورد استفاده برای چرم مصنوعی پشت نمدی پارچه نخی است. نخ بر روی دستگاه تاب تاب می‌خورد، سپس اندازه می‌شود و با چگالی تار و پود نسبتاً کم بافته می‌شود.

دستگاه های بافنده جت هوا برای بافندگی در بافت ساده استفاده می شود. پس از بافت، پارچه بررسی می شود و عیوب، نخ های باقی مانده و پرزهای مگس برداشته می شود، اما در بیشتر موارد درمان شیمیایی نمی شود.

تنظیم حرارت پارچه در فرآیند ساخت چرم مصنوعی انجام می شود. علاوه بر پارچه‌های بافته شده، از پارچه‌های تار بافتنی عمدتاً برای چرم مصنوعی در محصولات لباس استفاده می‌شود.

چرم مصنوعی که با پارچه های بافته شده یا بافتنی تکمیل شده است، استحکام، دوام و کشسانی پیدا می کند.

بین چرم مصنوعی و پارچه های بافته شده یا بافتنی، اسفنج پلی اورتان با اتصال حرارتی به هم متصل می شود تا نرمی و انعطاف پذیری را به پارچه اثاثه یا لوازم داخلی اضافه کند.

هنگام برش چرم مصنوعی با پارچه بافته شده در قسمت جلو یا پارچه بافتنی در قسمت پشت و در هنگام پهن کردن قسمت های برش این قانون این است که قطعات برش در جهت طول یا در جهت تار پخش شوند. به همین دلیل است که دوام و پایداری روکش های صندلی در مدت زمان طولانی تری ادامه خواهد داشت.

فرآیند تکنولوژیکی دوخت روکش صندلی ماشین را می توان به دو گروه تقسیم کرد: دوخت روکش صندلی ماشین جهانی (برای خودروهای کوچک، متوسط و بزرگ) و دوخت سفارشی روکش صندلی ماشین.

برای آزمایش از چرم مصنوعی با اسفنج پلی اورتان به ضخامت 2-1 میلی متر و پارچه بافته شده و چرم مصنوعی با اسفنج پلی اورتان به ضخامت 1-2 میلی متر و پارچه بافتنی استفاده شد.

چرم مصنوعی با پارچه اسفنجی و بافته شده یا پارچه اسفنجی و بافتنی برای روکش کردن طراحی داخلی خودرو از جمله صندلی خودرو در نظر گرفته شده است و بر این اساس مورد آزمایش قرار گرفت.