انفجار زغال دینام نیسان وانت خسارت میلیاردی به بار آورد

دینام خودرو چگونه کار می کند؟
زغال دینام نیسان وانت یک جزء نسبتاً ساده است که تنها شامل چند قطعه است، اما نقش مهمی در عملکرد هر وسیله نقلیه احتراقی ایفا می کند. اساسا دینام انرژی مکانیکی میل لنگ را از طریق القایی به الکتریسیته تبدیل می کند.

دینام همچنین باتری را کاملاً شارژ نگه می دارد و نیروی مورد نیاز برای راه اندازی خودرو را تامین می کند. معمولاً در نزدیکی جلوی موتور پیچ می شود و توسط میل لنگ از طریق تسمه کمکی به حرکت در می آید.

خود این قطعه شامل اجزای کوچکتری برای کمک به تولید برق است:

قرقره: عنصری است که نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور خودرو را از طریق تسمه دریافت می کند. به شفت زغال دینام متصل است و هدف آن حرکت روتور به داخل است.

زغال دینام
استاتور و روتور: آهنربایی هستند که در داخل دینام قرار دارند و با چرخش جریان متناوب ایجاد می کنند و انرژی را به الکتریسیته تبدیل می کنند.
دیودها: جریان متناوب را برای شارژ باتری به جریان مستقیم تبدیل می کنند و اجازه می دهند جریان فقط در یک جهت از زغال دینام به باتری حرکت کند.

تنظیم کننده ولتاژ: با اطمینان از حفظ ولتاژ در محدوده مناسب، از نوسانات برق جلوگیری می کند.
فن خنک کننده در داخل یا خارج زغال دینام قرار دارد تا با اتلاف گرمای تولید شده از ساختمان برق، از اجزای داخلی در برابر گرمای بیش از حد محافظت کند.
علائم شروع از کار افتادن دینام چیست؟
همه چیز با برخی مسائل ظریف شروع می شود، مانند چراغی در دسته ابزار که برای لحظه ای کوتاه روشن می شود، چراغ های جلو که پرتوی خود را به طور متناوب کم می کند، یا توری ماشین هنگام استارت زدن وقتی کلید را می چرخانید.

حتی ممکن است سیستم های الکتریکی دیگر مانند شیشه ها به درستی کار نکنند، خود خودرو بوی عجیبی بدهد یا صدای آزاردهنده ای از زیر کاپوت بشنوید. در مرحله بعد، علائم احتمالی یک زغال دینام بد را بررسی خواهیم کرد.